Intranet contentmaster

19-05-2009 15:01

 

“Jammer mijn week verlof is afgelopen en er moet weer gewerkt worden. Zodra ik de computer heb opgestart, verschijnt mijn eigen intranetpagina. Naast het nieuws, zie ik hier welke afspraken ik deze week heb en de mailtjes dat beantwoord moeten worden. Daarnaast zie ik in een een oogopslag dat mijn collega persvoorlichters het lekker druk hebben gehad. In het journaal van de persvoorlichters staat dat afgelopen zondag een onderzoek is geklapt. Dit mail ik direct door naar mijn collega’s van het team Redactie, wellicht kunnen we er iets mee op het intranet of in de korpskrant. Via een banner kan ik kijken wat de media de afgelopen week over ons korps hebben bericht. He dat is leuk. Henk van Essen heeft in Westweek op TV West een interview gegeven over de ontwikkelingen in ons korps. Ik open de podcast en bekijk het interview.

Nu nog even snel naar de operationele omgeving. Hier bekijk ik de meest recente onderwerpen. Zo ik ben weer helemaal bij en kan aan de slag.

Op mijn beeldscherm komt een signaal dat een aantal contentbeheerders content willen plaatsen. Ik doe een laatste check en kijk of de pagina’s qua taal en huisstijl voldoen, na een paar kleine aanpassingen zet ik de content live. Nadat ik dat heb gedaan, check ik of de websites nog wel actueel zijn. Als ik merk dat bepaalde informatie veroudert, zorg ik ervoor dat het systeem de betreffende contentbeheerder een signaal geeft dat hij zijn informatie moet verversen. In het systeem kan ik ook kijken wie vaak publiceert en wie al een tijd niets heeft gedaan. Ik maak online een notitie dat ik die contentbeheerders benader.

Er is weer een nieuwe blogger bij gekomen sinds ik op vakantie ben gegaan. De blogger heeft een positief kritisch stuk geschreven over de recente ontwikkelingen in ons korps. Uit de tientallen reacties maak ik op dat het onderwerp behoorlijk leeft. Wellicht kunnen we de korpschef in een videoboodschap in laten gaan op dit onderwerp. Ik stuur mijn teamchef, die thuis werkt vanwege een kaakbehandeling, een kort berichtje en vraag wat hij ervan vindt? Hopelijk heeft hij zijn I-Phone niet uitgezet.. Wat ben ik blij dat de korpsdirectie heeft ingezien dat het goed is om de medewerkers om een reactie te vragen. Het heeft tot nu toe al een aantal goede ideeen opgeleverd.

Wat gaat de dag snel voorbij zeg, het is alweer bijna tijd om naar huis te gaan. Ik krijg een signaal dat ik mijn dagurenstaat niet moet vergeten. Gelukkig heeft het systeem bijgehouden waar ik mee bezig was, dus hoef ik alleen een laatste check te doen.”

Doorzoek de website