Financieel rechercheur

11-05-2009 14:44

 Mijn ideale intranet zou er als volgt uitzien:

 

  • Ik zou een gebruikersvriendelijker menu willen hebben. Ik stel mij daar bij voor dat de diverse onderdelen via knoppen aan de linkerzijde van het scherm met links naar operationele informatie. Aan de rechterzijde van het beeld knoppen naar overige informatie.
  • Ik zou daaromheen niet te veel tierelantijnen willen zien. In het midden van het scherm hooguit bijzondere actuele informatie.
  • Bij de operationele informatie graag directe knoppen voor de dagrapporten, BRI-informatie en RI-online. Ook kan hier een knop komen voor eventuele vakgerichte naslagwerken, waarna een duidelijke onderverdeling volgt.
  • De knoppen aan de rechterzijde zijn bijzonder geschikt voor de overige belangrijke zaken, zoals de medezeggenschap, vrije tijd en algemene informatie van de bureaus.

 

Het lijkt mij heerlijk om de pc op te starten en direct begroet te worden door het intranet en dat ik dan vanaf het intranet naar alle andere onderdelen kan.

Door de directe knoppen, word ik niet naar weer een ander menu gestuurd, waar ik weer opnieuw keuzes moet gaan maken. Dankzij een duidelijke naam, weet ik direct waar ik moet zijn. (Niet zoals nu, dat ik als ik dagrapporten wil bekijken, eerst naar ‘In het blauw’, daarna op een pagina kom met een paar honderd items en dan maar net moet weten, dat onder ‘operationeel’ de dagrapporten staan vermeld.

 

Maak het Intranet gebruikersvriendelijker, zodat je snel weet te vinden waar je moet zijn, of eventuele informatie te vinden is. Gebruik duidelijke bewoordingen. Laat een gebruikersgroep meepraten bij een nieuw te ontwerpen intranet. Intranet moet er zijn voor ons en niet andersom. Grafisch kun je alles zo mooi maken als je wilt op Intranet, maar laat iedereen dat op zijn homepage doen en laten wij het zakelijk houden.

Doorzoek de website