Een teamchef

19-05-2009 14:51

 

Als ik ‘s morgens intranet openklik kijk ik eerst naar de rubriek ‘mijn nieuws’. Ik ben benieuwd welke collega’s korte nieuwsberichtjes hebben gemaakt van leuke, opmerkelijke wetenswaardigheden van zijn of haar dienst. Vaak zitten in deze berichtjes verhalen die ik gebruik voor een groter intranetbericht, korpskrantartikel of zelfs een persbericht. Ook de mogelijkheid om beelden te zien en te horen ervaar ik echt als van deze tijd. Sinds de geluidskaarten zijn geïnstalleerd en we ook bewegende beelden kunnen zien heeft Intranet duidelijk aan waarde gewonnen. Nu maar hopen dat wij straks de PIP prijs krijgen voor ons intranet.

Ook de mogelijkheid om anoniem te kunnen reageren op een stelling of column ervaar ik als van toegevoegde waarde. Nu zie ik dat steeds meer collega’s zich te durven uiten, de handicap van het prijsgeven van je identiteit werkte toch belemmerend. Rotzooi en niets zeggende berichten die vallen gelukkig erg mee.

Nog zo'n handige tool: een telefoonboek met foto's. Als ik iemand zoek ik, zie ik gelijk wie het is.

Doorzoek de website