Een bureauchef

11-05-2009 16:04

Er zijn een aantal dingen voor mij belangrijk op intranet.

 

Ik zou graag zelf willen samenstellen welke info ik op mijn intranetpagina zie naast algemene dingen als wat is nieuw op het werk en in het nieuws. De pagina zou ik willen samenstellen aan de hand van een meerkeuze module.

Het geheel moet een rustige indruk maken en overzichtelijk zijn. De gebruiker zal zelf zijn achtergrond en instelling moeten kunnen kiezen. Vooral de relevantie van informatie.

Qua presentatie is het belangrijk dat er in eerste aanleg niet te veel woorden te lezen zijn. Koppen snellen. Snel door kunnen klikken en naar de rest van de tekst kunnen komen. Ieder bureau zou ook de mogelijkheid moeten hebben om zijn eigen nieuwsbrief  met een eigen jasje er op te kunnen plaatsen voor zijn domein. 

Binnen ons korps zijn nog best een aantal digibeten die nooit het intranet raadplegen. Dus intranet moet je dan ook niet los zien van andere communicatie middelen. Muurkranten. In de vorm van een LCD scherm met algemene informatie zijn een goede aanvulling.

Doorzoek de website