Een agent

11-05-2009 15:19

 

Ik zit er helemaal doorheen. En dat terwijl ik net terug ben van vakantie. Tien dagen Lloret de Mar gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik zou morgen eigenlijk weer met een vroege dienst beginnen. Omdat twee collega’s ziek zijn, is mij dienst veranderd in een late dienst. Dat vind ik niet vervelend, want nu kom ik toch wat uitgeruster op het bureau. Gisteren, vlak voordat we de bus terug naar Holland instapten, heb ik mijn mail nog even gecheckt in een internetcafeetje. Mijn mailbox van de politie stuurt tijdens mijn vakantie alles automatisch door naar mijn hotmail. Zo ontving ik gisteren ook een werkgerelateerd mailtje: mijn dienst was verschoven. Ik heb deze mails de afgelopen tien dagen genegeerd, maar ik ben blij dat ik dit mailtje wel zag. De planners werken wel met een mooi nieuw systeem. Elke verandering die ze in het rooster maken, genereeerd een automatisch mailtje naar degenen op wie de veranderingen betrekking hebben. In het verleden wilde het nog wel eens gebeuren dat een dienst van mij was veranderd, en dat ik daar niets van af wist. Kwam ik dus veel te laat en kreeg ik op mijn kop. Had ik maar elke dag op de lijst in de wacht moeten kijken. Dat kan nu dus niet meer gebeuren. Ik krijg automatisch een mailtje, en in dit geval heb ik de mail dus door laten sturen naar mijn prive adres. De planners hoeven de diensten ook niet meer in een lullig excelsheetje te zetten. Ze hebben op maat gemaakte software, die voor iedereen overzichtelijk is, en ook thuis te bekijken is door in te loggen op mijn wijkbureau. Dat kwam nog van pas voordat ik op vakantie ging. Ik had me vergist in de datum. Ik vertrok een dag eerder dan dat ik verlof had aangevraagd. Toen ik mijn koffers net had gepakt, had ik het rooster geopend om te kijken hoe mijn diensten er uitzagen na terugkomst. Ik zag dat ik me in de dag vergist had. Maar ik zag ook meteen wie wanneer dienst had en hoefde daarom maar een paar collega’s te bellen voordat ik iemand had gevonden die voor we wilde invallen. Er zijn nog meer dingen die ik van thuis uit kan bekijken op de inlog. Naast de roosters en de contactgegevens van de collega’s, vindt ik alle informatie over partners in de wijk, een evenementenagenda van de wijk, mijn persoonlijke stamkaart, een applicatie om verlof aan te vragen, delen van het intranet en mogelijkheden die ik nog niet snap of nog niet ontdekt heb. Dat werd wel tijd hoor, dat ik thuis ook dingen kon regelen voor mijn werk.

 

Doorzoek de website