Beleidsmedewerker Bureau bestuurlijke politiezorg en milieu

11-05-2009 15:41

 "’s Morgens open ik het internet en krijg direct belangrijke actualiteiten te zien. Het werken in een politieorganisatie houdt in dat beleidsmedewerkers goed geïnformeerd zijn over onderwerpen zoals:

  • maatschappelijke gebeurtenissen (+link)
  • belangrijke vergaderingen (korpsagenda) (+link)
  • besluitvormingsprocessen (+link)
  • korpsontwikkelingen (+link)
  • landelijke ontwikkelingen politie (+link)
  • wetswijzigingen (+link)
  • personeelswijzigingen korpsleiding / leidinggevenden bureaus (+link)

 

Door de link te volgen krijg ik alle informatie die achter het onderwerp zit. Het korps wordt gepresenteerd als een ooievaar met een politielogo. (+link). Volg ik deze link dan zie ik een rubriek met alle bureaus van korps Haaglanden. De bureaus bevatten een link waardoor ik direct op hun website terecht kom. De telefoongids is overzichtelijk ingedeeld en kan zoeken op standaard criteria. Daarnaast is het mogelijk om te rubriceren en een zoekvraag zoals “alle bureauchefs”of” alle beleidsmedewerkers “ uit te laten voeren.

 

De Staf Korpsdirectie bevat naast de namen van de medewerkers ook hun werkgebied en projecten. De maandrap en sturingsrapportage worden door de SKD gekoppeld aan de diverse bureaus via een link. Kennis wordt ontsloten door gebruik te maken van zoekopties. Niet documenten maar personen (kennisdragers) worden gekoppeld aan bepaalde onderwerpen. Bijvoorbeeld: Prostitutie: Rechercheur Zeden, Rechercheur Mensenhandel, Medewerker Staf KD.

In een rubriek wetgeving kan ik doorlinken naar diverse wetboeken en wetswijzigingen. De diverse wetboeken worden met een link getoond in de rubriek. Acties en projecten worden aangekondigd:

  • wie, wat, waar, wanneer en met wel doel
  • gekoppeld aan een hoofdproces (directeur)
  • tevens lees ik wat het project heeft opgeleverd.

Als laatste maakt bij elk onderdeel op internet een digitale vraagbaak deel uit van het geheel. Binnen 24 uur krijg ik antwoord op de door mij gestelde vraag of wordt doorverwezen naar een persoon.

Doorzoek de website